måndag 25 februari 2008

Get through this

Dags för tre tuffa veckor. De kan sammanfattas med två ord: utvecklingssamtal och föräldramöte. Samtalen är helt OK men de tar lång tid att förbereda och genomföra. Har haft mina två första för terminen idag och det är skönt att ha kommit igång. 15 kvar... damn. Föräldramöte, hata hata hata. Har varit på minst tolv stycken sedan jag började som lärare men jag tycker fortfarande det är lika jobbigt att en stor skock föräldrar sitter och skärskådar mig. Den här gången ska jag ta en stor whisky innan mötet tror jag! :) Eller inte. Lär nog vara lagom sugen på det efter fyra dagar i Budapest, hehe.

Just det ja. Roligaste TV-serien just nu är lätt Hjälp! på TV4. Det säger inte lite om serien när jag faktiskt gillar ett program på den i övrigt rätt usla fyran. Har du inte sett ett avsnitt befaller jag dig att titta på fredag. Fyra avsnitt kvar nu på den här säsongen. Otroligt kul.

Inga kommentarer: