fredag 1 augusti 2008

Augusti

Jag ser framför mig en månad av... äh... jag vet inte faktiskt. Eller - jag vet massor av saker som ska hända men jag känner fortfarande att jag skulle vilja flytta fram tiden en månad. Ser iofs väldigt mycket fram emot att börja jobba igen och att få en ny klass - det vill jag inte missa för allt i världen - men i övrigt är allt möjligt bara uppe i luften och det hatar jag, verkligen. Som jag säkert skrivit tidigare (det stör mig att jag är så dålig på att rent allmänt komma ihåg vad jag har sagt och inte sagt tidigare) känns det inte som att jag kommer kunna se tillbaka på den här tiden om exempelvis ett år och lika bra som tidigare känna igen mig själv. Lite märkligt att det känns så nu, och inte när jag var 13-14 år. Fast då hade man säkert inte alls lika stora möjligheter som nu att reflektera över sig själv och att se sig själv utifrån. Men ändå liksom! Inte bara om ett år utan kanske till och med om 2-3 månader tror jag att det är ganska mycket som kommer att vara annorlunda jämfört med den 1 augusti. Ibland får jag känslan av att det är många saker som har lett fram till det här och att det mest är en slump att det blir så här just nu. Men på andra sidan myntet ser det inte alls ut så. Jag tror fortfarande att man formar sitt eget öde, men ibland är jag nära att tvivla.

Oj vad flummigt det där blev. Får väl dra till med ett par konkreta konstateranden som motvikt:

* Min och Tobias årliga sommarfest går av stapeln imorgon här i Östra Karup.
* Lyssnar väldigt mycket på amerikansk-japanska shoegaze/dream pop-bandet Asobi Seksu för tillfället. Känns då och då som en kombination av j-pop, Cranberries och The Radio Dept. Väldigt bra är det iaf.

Inga kommentarer: