lördag 16 augusti 2008

Singing softly to me

En fullkomligt fantastisk kväll i Stockholm i onsdags. Jag hade svårt att fatta att det var sant när Erlend och Eirik gick upp på scen på Nalen. Hela konserten var fullkomligt underbar, perfekt, melankolisk, vacker, hoppfull, meditativ. Det kändes som om hela publiken stod och njöt. De spelade massor av "gamla" låtar och typ åtta stycken från deras kommande skiva som ingen hade hört innan. Albumet lär släppas någon gång i vinter och jag kan redan nu säga att det kommer få mig att tappa världen omkring mig fullkomligt.

Här är ännu ett favoritcitat från en Kings of Convenience-låt (Singing softly to me), ett sånt där som jag så lätt kan skriva under på, som jag skulle vilja ha skrivit själv men som jag aldrig skulle ha kunnat hitta ord för:

I wanted a mystery that couldn't be solved
I wanted a puzzle with the pieces missing
I wanted a story that couldn't be told
Only the fishing part of fishing

Inga kommentarer: