fredag 1 augusti 2008

Please welcome Petey, the sexual harassment panda

Who lives in the east 'neath the willow tree?
Sexual Harassment Panda!
Who explains sexual harassment to you and me?
Sexual Harassment Panda!
Don't say that, don't touch there
Don't be nasty says the silly bear
He's come to tell you what's right and wrong
Sexual Harassment Panda!


Shit vad jag har skrattat åt det här den senaste veckan. Vilket är anmärkningsvärt just nu, men också med tanke på att jag verkligen avskytt South Park tidigare. Men jag bestämde att ge det en chans till och nu har jag börjat mjukna. Sexual Harassment Panda är den tredje säsongens sjätte avsnitt. Någon bestämmer att skolan måste lägga mer fokus på att upplysa om sexual harassment (jag kan inte för mitt liv just nu komma på en bra översättning av harassment till svenska) och man bjuder då in Petey, the sexual harassment panda för att föreläsa för klass 2. Innan hela dagen går åt till att gå in i detalj på allt som kan vara sexual harassments sjunger han denna lilla sång inifrån sin pandadräkt samtidigt som han gör en otroligt fånig dans som rimligtvis borde kunna göra succé på vilket dansgolv som helst. Alltmedan barnen sitter med öppna munnar och är förstummade av den bisarra situationen. Självklart låter inte det här ett dugg roligt när jag återger det, men det är det.

Tyvärr finns det inget klipp tillgängligt på nätet i vettig kvalité (ganska säkert av copyright-skäl), men på Youtube finns det åtminstone en ljudfil att lyssna på, även om det verkligen är mycket roligare att se det i själva avsnittet. Klicka här.

Inga kommentarer: