torsdag 31 juli 2008

Into the night

Klockan är snart midnatt och det är 21 grader varmt utomhus. Det är först nu det börjar bli skönt. Jag har öppnat alla fönster till max och jag känner äntligen att det börjar bli vettig temperatur i lägenheten. Tror inte det blir att jag sover på balkongen i natt, med andra ord. Funkar nog här inne om fönstren är öppna.

Natten är märklig - svalkan, tystnaden och mörkret gör den sällsamt skön... men sömnkrångel hyvlar praktiskt taget av fördelarna vid hälen.

Imorgon Östra Karup igen. En dag till med jättevarmt, klibbigt väder (fast det har varit skönt vid havet nu de senaste dagarna) får jag stå ut med, sen ska det bli lite skönare. Jag både känner för att åka hem och inte. Precis som förra helgen vill jag givetvis inte sitta här i Växjö och inte göra nåt, men samtidigt vet jag inte hur motiverad jag är till att vara jättesocial hela helgen - det kommer att vara folk precis överallt runt mig. Men men... jag antar att det bara är bra att ha det flängigt och småstressigt när man har lätt att annars fördjupa sig i delvis onödiga tankar.

Inga kommentarer: