onsdag 30 juli 2008

Shit vad jag sög

Spelade min första tennismatch sen förra sommaren ikväll. Totalt nollad. Jag har verkligen tappat nästan alla mina kvaliteter som jag åtminstone delvis hade när jag tog tennislektioner på högstadiet. Jag hade en vass serve när den satt, en ganska farlig topspin-forehand och långa jobbiga grundslag ibland. Ikväll var det enbart serven som fungerade. Så fort jag försökte trycka in ett grundslag blev det katastrof. På forehand-sidan kan man nästan bara spela topspin eller flackt. Topspinen funkade inte alls - jag träffade övre ramen och fick in typ ett enda slag på hela matchen. De flacka slagen slutade oftast långt bakom baslinjen eller blev så tama att Peter fick alla möjligheter i världen att döda. Min backhand ska vi inte ens snacka om. Den har alltid varit min akilleshäl och den var fullkomligt usel ikväll. Jag försökte mig inte ens på en topspin-backhand för jag kände att det var totalt omöjligt. Och slicarna satt ungefär en gång av fyra.

Som tur är var Peter också väldigt ringrostig. Det slutade med en tajt seger för honom med 7-6, helt rättvist. Måste verkligen försöka spela lite mer regelbundet, för jag har egentligen känslan för själva sporten. Jag vet hur det ska göras men jag har ingen säkerhet alls.

Inga kommentarer: