måndag 7 juli 2008

Båstad...





Ja, idag började då tennisveckan i Båstad. Det ser väl ut att bli lite halvdant med vädret men det är inte mycket att göra åt. Jag åker ner imorgon och sen blir det tennis för mig på torsdag - med numrerade biljetter. Återkommer till det där med biljetter strax...

Stekarna har nu också intagit samhället. Jag har hittat en rolig liten blogg (länk i rubriken) där en kvinnlig stekare förhoppningsvis kommer att berätta om de fantastiska eskapaderna under veckan. De är för söta. Här är ett citat från dagens inlägg:

Igår hade vi bord på Loft och beställde som vanligt in massa magnum och burn. Folk trodde nog att vi var galna. Men det är lika bra att passa på när man får dansa i sofforna. Mer sånt i Stockholm!

Haha! Man kan klaga på bratsen men man måste erkänna att utan dem hade det inte varit alls lika kul i Båstad den här veckan!

Så var det då det här med tennisen. För det spelas ju faktiskt en ATP-turnering också, mitt i allt kaos. Till helgen blir vi åtta stycken varav fem ska gå på tennis. Jag skulle ta hand om biljettbokningen var det tänkt. Först satt jag i telefonkö i all evighet men gav upp och begav mig in på Swedish Opens hemsida som av tradition har bokningssystem som inte är av den här världen. Mycket riktigt - några minuter senare hade 2 450 kronor dragits från mitt kort för tio biljetter, när jag i själva verket egentligen hade bokat fem biljetter för 1 100 kronor. Jag fick ringa den lokala resebyrån som är dem man ska kontakta om något går snett med biljettbokningen. De fattade inte varför jag hade fått fem onumrerade sittplatsbiljetter - det är nämligen dessutom en kategori som inte existerar. Så jag blev hänvisad till biljettföretaget och skulle ringa nån killes mobil. Han hade inte tid att snacka utan bad mig att skicka ett mail med detaljer. Enligt hemsidan går inte e-biljetter att avboka, så jag hade vid det här laget väldigt låga förhoppningar på att det hela skulle reda ut sig. Men faktiskt fick jag ett samtal någon timme senare där jag fick reda på att de skulle fixa så att mina biljetter blev avbokade och så skulle jag börja om från början. Så nu sitter jag här med fem ground passes precis som det var tänkt från början. Serviceavgiften på 200 spänn för de tio avbokade biljetterna får jag nog snällt betala men jag måste säga att det löste sig bättre än väntat.

För att göra en lång historia kort: Nu kör vi!

Inga kommentarer: