tisdag 8 juli 2008

På plats

Det är riktigt underbart att vara i Båstad just nu. Jag kom hit tidigare idag och stannar över helgen. Tobias och jag var ute och skulle se på bio (Prins Caspian, filmen var bättre än väntat med tanke på att jag inte tycker att boken är en av de starkare av Narnia-böckerna) och det spelades fortfarande tennis klockan halv åtta. Det var gratis insläpp, förmodligen för att det var så sent, och vi fick se en bit av Söderlings (onödigt) spännande match i första omgången, som han vann. Vi gled också upp en sväng till bana 1 och såg lite på Safin och Verdasco som spelade dubbel. Idel världsstjärnor, och ännu fler lär det bli på torsdag när jag hoppas få se exempelvis David Ferrer (världsfyra) spela.

Just det, Båstad. Det är en så skön puls där just nu, alla ställen är öppna, folk glider runt, barer lite varstans, folk spelar beachvolley på stranden när klockan är nästan elva på kvällen, full fart på Pepe's Bodega/Loft varje kväll och hamnen är full av lyxbåtar. SÅ mysigt att bara gå runt och titta.

Imorgon ska vi dra ut till kändisbeachvolleyn, ska bli intressant att se vilka som spelar i turneringen i år. Annars tänker jag bara ta det väldigt lugnt och ladda inför helgen. :)

Inga kommentarer: