måndag 28 juli 2008

Kryssningen... jodå...

Vid sitter här mitt i smeten i C-View Bar på däck 10. Sanslöst drag.

Jag och Toby på soldäck.

Hela besättningen samlad.

Kvällstimmarna på soldäck var otroligt sköna.

Shake your face skapade detta vackra ansikte.

Solnedgångarna var inte helt fel.

Jag kanske skulle skriva nåt om själva kryssningen också. Det var allt som allt en kul helg och vi hade helt sanslöst väder. OK, lite väl varmt för mig kanske, speciellt för att gå runt i Kiel, men det finns inget man inte kan bota med en kall öl och luftkonditionerade hytter! Det kändes som om det var ganska hyfsat med folk på båten åt båda håll, men det var väääldigt glest med folk i barerna på kvällarna. Och det spelar liksom nästan ingen roll hur lättroad man är, och hur kul man har tillsammans, om det är 30 pers på ett ställe som rymmer kanske det tiodubbla. Så det var faktiskt riktigt synd. Andra kvällen hittade vi en riktigt mysig bar framme i fören, med sköna soffor/fåtöljer och bokhyllor på väggarna. Vi passerade under Stora Bält-bron vid 23.30 och ett par timmar innan det hade jag sett den fullkomligt magiska solnedgången jag gjorde ett tamt försök att beskriva tidigare.

I Kiel gjorde jag av med alldeles för mycket pengar på ett par jackor, ett par jeans och lite annat. Jag vet inte vad som har hänt mig - jag tycker det är riktigt kul att gå i klädesaffärer nu för tiden - förutsatt att det inte är tråkaffärer som Dressmann eller Brothers.

Inga kommentarer: