måndag 7 juli 2008

Hair e de inte!

Som vanligt var jag ute i alldeles för dålig tid med att beställa klipptid, och jag behövde verkligen få håret klippt innan jag sticker till Båstad imorgon. Så jag fick snällt ge mig ut på stan och leta efter drop-in-ställen. Jag fick napp på första stället (Hair e de... vad är det med den här stan och fjantiga namn på frisörsalonger?) och satte mig glad i hågen i stolen.

Började ana oråd.

* De tre andra kunder som syntes till under tiden jag klippte mig var samtliga mellan 50 och 75 år gamla. Not good.
* Damen som klippte mig (inte bra att överhuvudtaget behöva säga "damen") var minst 50.
* Till skillnad från "min" frisör på Carpe Diem som har stenkoll på mitt hår och vet exakt vad som bör göras med det, var det precis tvärtom här. "Vi klipper väl av lite här då", var ungefär hennes plan. Hon babblade som bara den om allt möjligt annat dock. Förmodligen för att få mig att glömma hennes inkompetens. :)
* Efter klippningen såg jag att tre av de fyra som arbetade där hette typ Ingrid, Eva och Birgit (kommer inte riktigt ihåg men det var helt åt det hållet).
* Priset var lika (galet) högt som på de populära salongerna i stan.
* Men viktigast av allt: Det blev inte speciellt bra, milt sagt. Det krävs lite underverk med vax och spray och jag vet inte vad för att det här ska funka. Annars får jag raka av hela skiten och börja om från början.

Givetvis såg jag ett annat ledigt drop-in-ställe när jag gick därifrån, som tog 100 kronor mindre och där frisörerna såg ut att kunna vara döttrar till den dam som precis hade klippt mig.

Oh well...

Inga kommentarer: