onsdag 30 juli 2008

Flashing lights

OK, det här inlägget ska inte handla om Kanye Wests låt Flashing lights, som annars är en av de bästa låtarna det senaste året.

Istället ska jag spy lite galla över att trafikljusen i den här stan (och förmodligen i andra städer också) inte är anpassade efter mopeder. Det händer alldeles för ofta att jag kommer till en korsning och får rött, och sen blir det liksom inte grönt igen. Bilar som kommer från motsatt riktning får grönt, men jag får stå kvar. Speciellt ofta händer det i korsningen vid campus (Teleborgsvägen/Torparvägen) och vid simhallen. Ibland måste man köra mot rött för annars får man stå där tills det kommer en annan bil som är på väg åt samma håll. Och det kan ju ta ett antal minuter ibland.

Det här irriterar mig inte riktigt lika mycket som det låter, men jag blir ändå lite pissed mellan varven. Tillräckligt för att vara en reflektion kolon.

Inga kommentarer: