måndag 4 augusti 2008

Nåt som katten släpade in


Jaha, då var man tillbaka i Växjö igen. Jag åkte med min syster upp till Ljungby och sen tog jag bussen därifrån. Vädret därhemma var galet - det regnade som katter och hundar i ett antal timmar och vi fick ligga i 70 på motorvägen liksom. Sen blev det bättre men när jag kom upp till Växjö och skulle gå av bussen öppnade sig himlen igen. På de max tio minuter det tog mig att cykla till min lägenhet hann jag bli fullkomligt dränkt, som delvis synes på bilden. Jag deppar inte över det, för jag frös inte och jag tycker det är nåt av det mysigaste man kan göra att vara ute i ett hällande sommarregn. Men det var lite synd att jag hade en stor väska på ryggen med en massa packning, och den klarade sig inte så jättebra. Min Stieg Larsson-bok blev riktigt blöt och det är inte det lättaste att torka en bok - det tar hur lång tid som helst, åtminstone har det gjort det vid tidigare tillfällen när jag har försökt. Men det är dagens i-landsproblem.

I övrigt ska jag nu försöka strukturera upp de kommande dagarna med aktiviteter så gott det går. På fredag bär det av till Göteborg för Lisebergs- och festhelg, och på måndag börjar allvaret igen.

Inga kommentarer: