tisdag 5 augusti 2008

Åtta dagar


Svårt att fatta att det bara är en dryg vecka tills man står på Nalen och lyssnar på Kings of Convenience. Mina största idoler sedan fyra år tillbaka - äntligen får jag se dem live. Här är några smakprov för er som har lyckats missa dem:

Cayman Islands
Toxic girl
Misread
I'd rather dance with you

Frågan är om det här kommer bli den bästa konsertupplevelsen hittills i mitt liv. Här är en hyfsad uppskattning över topparna hittills:

1. Ash - Studion, Stockholm, dec. 1998
2. Belle and Sebastian - Vega (?), Köpenhamn, våren 2003 (?)
3. Kraftwerk - nån sporthall, Köpenhamn, våren 2003 (?)

Övriga minnesvärda:

* Pet Shop Boys - Liseberg, runt 2001 (även Globen-konserten var bra på en annan turné)
* Teitur - Hultsfred 2004
* Vapnet - Kafé de Luxe, Växjö, 2005 typ
* Ash - Hultsfred 2004
* Navid Modiri och Gudarna - Hultsfred 2004
* George Michael - Scandinavium, Göteborg, 2006 tror jag
* Michael Jackson - Ullevi, Göteborg, 1997 väl
* Robbie Williams - Ullevi, Göteborg, 2007 (stört att jag är osäker på året)
* Hidden Cameras - Popadelica, Jönköping, 2008
* The Deer Tracks - Popadelica, Jönköping, 2008
* Tomas Andersson Wij - Palladium, Växjö, 2007
* Varanteatern - Sivans, Växjö, runt 1998

Inga kommentarer: