söndag 10 augusti 2008

Helgen

Har haft en intensiv och i huvudsak kul helg i Göteborg. I fredags åkte vi tåg från Växjö och det var en lååång resa som blev lite seg till slut. På kvällen var vi på Delirium, en pub med 1 200 olika sorters öl - inte helt fel att testa en ny sorts tjeckisk ljus lager exempelvis. Inte ofta det händer. På lördagen gick vi på Liseberg (kul som vanligt) och på kvällen lyckades vi med bedriften att vara på fyra olika uteställen; två pubar och två dansställen. Riktigt kul överlag. Idag har vi mest gått och hängt på Nordstan och haft ytterligare en seg tågresa.

Väldigt mycket folk hela helgen - jag må ha blivit mer social men det kan bli lite väl mycket ibland. Men jag ska verkligen inte klaga när jag har så många underbara kompisar! :D

Imorgon börjar vardagen på riktigt igen - jag börjar jobba! Vet inte om jag ska se fram emot det eller inte. Imorgon är det en studiedag med föreläsningar, gruppdiskussioner etc... vilket givetvis kommer bli astråkigt. Sedan är det planeringsdagar vilket ska bli ganska skönt - träffa alla jobbkompisar igen och gå runt och förbereda inför det nya läsåret. Jag ska ta emot en fyra och vara ensam klassföreståndare - en något skrämmande men väldigt spännande uppgift.

Inga kommentarer: