tisdag 26 augusti 2008

Liten vardagsrum-makeover




Äntligen har jag fått mina nya möbler: soffa, TV-bänk och vilfåtölj. Monterade ihop alltihop med Linda igår kväll och idag har jag kämpat med att koppla in alla apparater igen och få det att se bra ut i allmänhet. Jag är riktigt nöjd med resultatet - för första gången känns mitt vardagsrum genomtänkt, både sett till färg och stil, och till stor del har jag Anneli och Allyson, mina personliga stilguider när vi var på IKEA, att tacka för det. Jag har också nya gardiner, kuddar, ljus... lite sånt. Det känns ljust, öppet, lite luftigt, på gränsen till bohemiskt. Bilderna ovan är småkassa men det beror på att jag för närvarande inte har nån digitalkamera utan fick ta korten med min skabbiga mobilkamera.

Det är fullt upp på jobbet varje dag nu men det är mest kul. Jobbar långa dagar måndag-tisdag men resten av veckan är kortare och skönare. Imorgon har jag dessutom fått en extra sovmorgon för att klassen jag har engelska i på morgonen är på klassresa. Så jag har bara lektioner ungefär kl. 10-14 imorgon vilket ska bli väldigt skönt. Det firar jag med ett glas Cape Red! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Uh vad snajsigt det blev! Inte illa pinkat för två amatör inredare :) Oh lite cred till dej själv som valde dom matchande bordsunderläggen! / ally