måndag 27 september 2010

Comeback

Här är den första bilden från Scream 4, regisserad av Wes Craven och med bland andra Courtney Cox och Hayden Panettiere i ett par av rollerna. Jag ser verkligen fram emot den även om jag har svårt att tro att det kan betyda en riktig återupplivning av serien. Bara den blir bättre än Indiana Jones 4 - annars är det katastrof.

Förutom Inception tycker jag att det har kommit typ noll filmer de senaste månaderna på bio som jag har velat se. Men nu börjar det dra ihop sig till Kung Caspian och skeppet Gryningen, Harry Potter 7:1 och en del andra som jag inte kommer på just nu. Men jag är faktiskt lite intresserad av Rob Reiners nya film Flipped som jag hoppas kan bli lite av en ny Stand by me. Sedan ska det bli intressant att se vad Hollywood gör av Låt den rätte komma in med den fantastiska Chloe Moretz från Kick-Ass i huvudrollen.

Och på tal om film: Imorgon börjar höstens första Elevens Val-period på Lillestad. Jag ska anordna en filmstudio där vi ska se en film varje vecka och diskutera den och film i allmänhet. Jag går ut hårt imorgon med Zozo - den kräver en del diskussion för att den inte ska bli för magstark för mellanstadieeleverna. Men jag tycker inte man ska väja för en sådan film, speciellt eftersom den faktiskt handlar om något som många barn faktiskt tvingas utstå. Exakt vilka filmer det blir de resterande fem veckorna är inte helt bestämt men jag kommer definitivt att köra något mer lättsamt nästa vecka.

Inga kommentarer: