fredag 3 september 2010

TV-seriefeber

När det sista avsnittet av Lost gick i slutet av våren kände jag att det inte fanns så mycket att se fram emot i TV-serieväg förutom nya säsonger av The Simpsons, South Park, 90210 och The Office. Men den senaste veckan har jag, tack vare Fredde, upptäckt Curb your Enthusiasm, eller Simma lugnt, Larry! som den heter i Sverige (...). Jag har märkt att det inte är en serie man sitter och skrattar högt åt, utan mer en mix av Seinfeld och The Office, med inslag av Fawlty Towers, men utan den där slapstick-karaktären. Dialogen är till stor del improviserad och Larry David hamnar konstant i helt sjuka situationer på grund av sin egen idioti.

Jag ska också ge Mad Men en chans, nu när den har vunnit en Emmy för bästa dramaserie tre år i rad. Och i dag såg jag att Solsidan vann bästa TV-serie på Kristallen-galan, så det får bli att ge även den serien en chans. Tidigare har jag försökt tycka om The Wire, den där serien som ska vara den bästa någonsin, men jag tycker den är hur tråkig som helst. Jag ska också ge Six Feet Under en chans till men jag fastnade inte riktigt för de första avsnitten.

Inga kommentarer: