måndag 20 september 2010

Livstecken

Det har varit en lång dag på jobbet. Måndagar är stressiga med många lektioner och få (idag inga) raster. Den längsta pausen jag har haft är 20 minuters lunch, men även då äter jag så kallad pedagogisk lunch vilket betyder att jag har ansvar för min klass, hur de sköter sig i matsalen och så vidare. Efter den sista lektionen var det dags för arbetslagskonferens och det var mycket att göra - så mycket att jag glömde dubbelkolla när jag skulle på möte på Pilbäckskolan om den kommande Englandsresan. Jag var helt övertygad om att tiden var 18-20 så när jag fick ett sms från min chef där han undrade om jag hade glömt mötet kändes det mindre kul. Det visade sig att det skulle vara 16-18. Jag kunde inget annat än att be om ursäkt men jag missade mötet. Kunde inte gärna sticka till mötet och bara "HEJ-HÄÄJ, sorry att jag kom en timme och fyrtiofem minuter sent... men jag är med sista kvarten, OK? Hehehe..." Ganska pinsamt när han har gett mig förtroendet att vara ansvarig för internationaliseringen på grundskolan. Well well.

Tog en promenad i regnet på en knapp timme ikväll. Nu börjar träningsvärken slå till efter loppet igår - vader och lår främst. Jag känner mig rätt ordentligt stel men det får man väl räkna med. Jag känner att jag lever!

Orkar inte skriva mer om valet - alla vettiga människor tycker ändå likadant.

Jag har äntligen hittat tillbaka till Red Dead Redemption - det har inte känts som ett sommarspel men nu kommer jag att attackera det på allvar igen. Jag har nyligen ridit över gränsen till Mexiko och det är storslaget, vackert och rått.

En dag med vanliga lektioner kvar den här veckan - känns helt OK men jag tycker annars att det roligaste med att vara lärare är just lektionerna. Men det kan ju vara nice med lite annat ibland också. Tessan fnyser åt mig när jag säger att jag inte riktigt vet vad jag ska göra på Bokmässan i Göteborg på fredag. Hon är grymt avundsjuk men jag känner mest att det ska bli kul att åka till Göteborg. Alltså, jag är verkligen intresserad av böcker men det är inte riktigt min grej att gå runt och lyssna på när författare läser ur sina egna böcker eller kolla på bokförlag som försöker sälja sina produkter. Jag hoppas att jag blir positivt överraskad. Svenska är ju ändå mitt huvudämne så jag ska försöka frambringa lite mer entusiasm. Kommer säkert kännas underbart när klockan ringer vid 4.45 på fredag morgon. Har i vanliga fall sovmorgon till klockan nio. :)

Inga kommentarer: