söndag 8 maj 2011

Näsvis

Efter en lite småseg dag med veckohandling och tvätt som höjdpunkter tog jag cykeln ut till ett långt näs i Södra Bergundasjön framåt sen eftermiddag. Eller ja, jag fick ställa cykeln och gå den sista kilometern på det ibland bara några meter smala näset där jag hittade ett fint ställe där jag kunde breda ut min filt och läsa. Har idag inhandlat John Ajvide Lindqvists senaste bok Lilla stjärna som nu har kommit ut som pocket. Har läst alla hans böcker faktiskt - de är lagom lättsmälta och mystiska. Jag tycker han skriver bra men han är ju ingen nobelpristagare precis. Snarare en svensk Stephen King. Favoriterna hittills är Människohamn och givetvis Låt den rätte komma in. Hans senaste handlar om två flickor, tvillingar tror jag, som växer upp helt ovetande om varandras existens. Den ena är ganska normal medan den andra inte pratar men däremot sjunger helt rent redan som spädbarn. Givetvis lurar ond, bråd död och övernaturliga händelser bakom knuten. Har inte kommit så långt men som alltid är inledningen lovande.

Oavsett var det en mysig liten utflykt. Bäckaslövs våtmark, ängarna däromkring, bokskogen i Bokhultet, Sundet... älskar det området.

I veckan väntar träning - måste verkligen lägga lite tid på att få lite distans i benen - och så ska jag försöka vara lite social också. Ciao!

(Katerina åkte ut. Winning!)

Från dagens eskapad:

(Bilderna är tagna här: http://kartor.eniro.se/m/aCaQW)



Inga kommentarer: