fredag 6 maj 2011

Säg det i toner #11-13

you've got a home here / call it what you want, you've got a home here / to return to when you can't face the world and you need some support to succeed / you've got a home

Pet Shop Boys - Here - 2002
Lyssna i Spotify

the night, the stars / a light shone through the dark / all the way back home at midnight, you were sleeping on my shoulder / take my hand / don't think of hesitation / now, right now, your love is liberation

Pet Shop Boys - Liberation - 1993
Lyssna i Spotify

did you ever walk on a stormy night / oblivious to the rain? / did you ever decide that the time was right / and you'd never go home again?

Pet Shop Boys - Forever in love - 1993
Lyssna i Spotify

Jag skulle givetvis kunna ta mängder av andra Pet Shop Boys-texter som har betytt mycket för mig, men de här har omedelbara budskap om trygghet och virvlande förälskelse. Jag kommer ihåg exakt hur mitt rum var möblerat och i vilken fåtölj jag satt när jag en höstkväll i tvåan i gymnasiet lyssnade på albumet Very för första gången - och kort därefter Relentless. Liberation var min favoritlåt någonsin i flera år. Nuförtiden lever duon mest på gamla meriter, men vilka meriter sen.

Inga kommentarer: