söndag 1 juni 2008

Hata vädret

Jupp... jag hatar verkligen det här vädret. Förutom när jag är mindre än 100 meter från en sjö eller ett hav som det går att bada i. Men i övrigt blir jag deprimerad och känner en allmän ångest som är svår att sätta fingret på. Självklart är det inte kul att jobba när det nästan är 30 grader varmt men det är inte själva grejen... jag tycker bara inte om värmen, period. Allt känns jobbigt, jag blir ledsen och jag vill ena sekunden inte göra ett enda dugg eller träffa en enda person, för att nästa sekund vilja prata med folk hela tiden så jag inte känner mig ensam. Det suger.

Den här helgen har jag inte alls varit på humör följaktligen. Och då har det ändå egentligen varit en bra helg, med grillfest hos Lotta i fredags, picknick och pumptömning på campus/Sivans igår och Evedal idag. Tessan och jag har sett den underbara säsongsavslutningen av The Office idag - dubbelavsnitt dessutom. Inget känns riktigt kul. Att jag hamnar i jobbiga perioder ibland till synes utan vettiga anledningar är inget nytt men det är lika segt varje gång.

Det här är egentligen inte tänkt att vara en blogg av typen "saker jag skriver i min dagbok" utan snarare "diverse saker som har hänt på ytan och som jag vill berätta om". Det här inlägget blev ett undantag. Men det gör kanske inte så mycket.

Inga kommentarer: