lördag 21 juni 2008

Köttbullar och köttsår












Så var man då hemkommen från midsommarfesten i Mellbystrand. Riktigt kul var det i år också. Riktigt mycket mat (köttbullar till oss som inte står ut med sill!) och farligt mycket öl som det bara var att plocka ur en isbalja. Nice. Tobias och jag höll i lekarna och det tycker jag vi lyckades bra med. En tipsrunda runt stugan tog en timme, vilket säger en hel del om svårighetsgraden. Min musiktävling var ungefär lika svår... :) Vi dansade och sjöng, badade i havet, badade bastu och tog en ansenlig mängd riktigt roliga bilder. Några av de hyfsat normala ser du här ovanför. På natten när alla skulle gå och lägga sig kom det in en mysko kille (förmodligen hög, men vi vet inte riktigt vad det var med honom) på festen som påstod att han hade sina barnbarn i stugan (han var ungefär 20 år gammal) och att han skulle säga upp sig från sitt företag. Han skulle sova i stugan för han kände Alexander - och han hade tydligen fått för sig att jag var den där Alexander. Till slut fick vi (rättare sagt de som fortfarande var vakna - jag sov bort huvuddelen av dramatiken) stänga honom ute och ringa polisen, men efter att tydligen ha suttit och gråtit en stund på gräset gick han därifrån. Väldigt märkligt. Synd om honom.

När vi satt i bastun framåt natten var det någon som påpekade för mig att jag blödde längs nedre delen av mitt högra ben, ända ner till tårna. Då insåg jag att jag hade ett stort äckligt köttsår vid smalbenet. Helt sanslöst att jag inte märkte det när det hände... vad det nu var som hände! Jag har verkligen ingen aning. Nu är det tvättat och omplåstrat men det gör ont och det ser inte alls kul ut. Just det, och så försvann min vita skjorta också. Damn! Jag har bara en enda vit skjorta och den är snygg dessutom. I morse var den som bortblåst, och det är faktiskt möjligt att det stämmer rent bokstavligt, för jag kan ha lagt den utanför stugan när vi skulle ner och bada. Och det blåste riktigt ordentligt i natt.

Vi tog några väldigt uppfriskande promenader längs stranden och i byn innan vår ride dök upp. Underbar dag med höga vågor och klara färger.

Inga kommentarer: