lördag 7 juni 2008

Of flies and rocks

Jeez, nu är det verkligen varmt. Men på väderkartorna ser man ett stort lågtryck utanför Norge så jag hoppas innerligt att det snart är slut på det här medelhavsvädret.

Idag ville jag sola och bada men jag ville göra det själv och inte ha en massa andra runtomkring. Jag hittade ju ett fantastiskt mysigt ställe förra månaden men jag ville hitta något nytt idag och till slut hamnade jag vid en sjö precis väster om Rottne. Det fanns en liten grillplats där och jag fick vara helt ifred precis till jag skulle sticka då en trevlig dam med en hund kom och pratade lite. =) Stället var helt OK men bottnen var full av stora stenar vilket gjorde att jag mycket försiktigt fick gå några meter ut och helt enkelt sänka mig ner i vattnet. Ingen simtur precis. Vattnet var riktigt skönt och inte det minsta kallt.

På vägen tillbaka tog jag en Caesarsallad på McD, den andra på några dagar nu. Gott och förmodligen faktiskt hyfsat nyttigt plus att jag slipper få matos i lägenheten i ett dygn, vilket alltid blir resultatet om jag lagar mat i lägenheten. Men fy fan med flugor där var på McD! Höll på att bli tokig. Får sitta ute nästa gång.

Inflyttningsfest hos Linus ikväll - men först lite fotboll. Nu har EM börjat... så nice!

Inga kommentarer: