söndag 15 juni 2008

Previously on me

Så är då helgen nästan slut. Och visst är det riiiiiktigt skönt att inte behöva sitta och planera lektioner ikväll, visst är det trevligt att man inte ska jobba, visst slipper man gärna att gå upp tidigt. Men samtidigt är det lite tomt eftersom jag nog har lite för lite planer för resten av månaden. Då har jag ändå suttit och skrivit ihop en lista på alla saker jag skulle kunna göra under sommaren för att sysselsätta mig, alla människor jag skulle kunna åka och hälsa på... och så vidare. Men mycket hänger i luften. Nu blir det dock kanske London i sommar igen (sjätte resan dit för min del i så fall, galet) eftersom Fredde ska på en snabbvisit dit i slutet av juni. Inget bestämt ännu men det skulle kunna vara nice.

Men previously var det ju. I fredags efter skolavslutningen satt jag hemma hos Lotta och var nostalgisk över de senaste två åren när vi har jobbat ihop. Några öl senare ringde Carl-Johan och sa att han var på väg till Växjö över dagen, så det blev att vi satt och snackade skit hemma hos mig i några timmar. Har inte träffat på honom på typ två år, så det var riktigt kul att få lite uppdateringar. Vad jag kommer ihåg såg jag nog bara på fotboll och tog det lugnt den kvällen.

Igår var jag ute och körde moped på landsbygden med Linda. Vädret (det började regna och det var ganska kyligt) gjorde att vi kortade av rundan lite, men det var ändå skönt att komma ut lite. På kvällen såg Calle, Tessan, Fredde, Linda och jag Sveriges match mot Spanien på bio. Det var en riktigt kul upplevelse att få sitta och skandera hejaramsor i en biosalong samtidigt som man såg en jätteviktig match på en enormt stor duk. Folk hade betalat 95 kr för att vara där, så det var enbart personer som verkligen var intresserade, vilket gjorde att stämningen var riktigt hög. När Zlatan gjorde 1-1 var det total eufori. Matchen slutade ju tråkigt men nu är det bara att bita ihop och piska Ryssland på onsdag. Efter matchen drog Tessan, Fredde och jag vidare till Sports där vi efter ett tag började frysa, så vi förflyttade oss 100 meter till Bishop där vi satt under en gasolvärmare och hällde i oss lite mer öl.

Idag har vi tre hängt och varit sådär allmänt sega, käkat pizza och sett på Repmånad. Nu är det kväll och jag sitter och jobbar på en musiktävling till midsommarfesten i Mellbystrand. Imorgon ska jag på förhandsvisning med Tessan men annars har jag inga planer alls. På tisdag ska jag ge blod och annars har jag... just det... inga planer alls. På onsdag blir vi säkert några stycken som ser Matchen hemma hos mig, men annars... ja. Och på torsdag blir det hemfärd till Båstad helt enkelt.

Nu vet du typ allt som finns att veta (allt jag tänker berätta i alla fall, hehe) om vad som händer just nu. Buh-bye!

Inga kommentarer: