tisdag 4 januari 2011

Galenskaper i snö

Vem kommer på en så out there idé som intervaller i djupsnö? OK, djupsnö kanske är lite att överdriva men vi har väl runt 40 cm här i Växjö just nu. Och på träningen idag begav vi oss ut i en park och sprang intervaller i den orörda terrängen. Tio tvåminutare med en minuts paus mellan varje. Första minuten kändes det härligt, men sen kom mjölksyran antar jag. Fy. Fan. Så jävla jobbigt. Jag kan lugnt säga att jag aldrig har blivit så trött så snabbt. För varje löpsteg fick man göra en kraftansträngning eftersom man då redan hade sjunkit ner i djup snö till knäna ungefär. Ändå ville man inte ge upp eftersom man hade andra som flåsade en i nacken. När det proklamerades att den tionde intervallen var slut och passet var över, var det en underbar känsla. Jag kunde knappt stå på benen.

Vi joggade ner, jag satt och käkade med de andra i klubbstugan efteråt och lät det värka skönt i benen. Träningsvärken i låren kommer nog som ett brev på posten imorgon eller möjligtvis på torsdag. Ett sjukt jobbigt pass men som helhet en mysig kväll med de andra i orienteringsklubben.

Nu ska jag falla ner i sängen och se de sista avsnitten av Hotell Gyllene Knorren. Over and dead out.

Inga kommentarer: