måndag 10 januari 2011

Just another manic Monday

Har knappt hunnit vara hemma idag - bara en sväng mellan jobbet och handledarutbildningen. Och nu är det dags för lite shut-eye. Va göör man inte för lite hederlig ******* shaddaj liksom? Turns out jag gör det som behövs. Än det ena, än det andra. En (än?) slank hon hit och en slank hon dit och en slank hon ner i diket! :) --- vilket jag hoppas och tror att vi ska slippa framöver förresten, hehe. Det hänger på mig, fick jag reda på idag. Det är jag som kör bilen även om jag inte kör bilen - lite fascinerande tanke! Det är även jag som får all skit om nåt går fel. Well well, det ska oavsett bli superkul.

Från 11 (exakt!) till typ 20 års ålder - minst - var jag galet besatt av Pet Shop Boys, det vet alla som kände mig på den tiden. De senaste sju-åtta åren tycker jag inte att de har gjort nästan något vettigt alls. Ibland (men mer och mer sällan) börjar jag nynna på någon gammal sång och får en liten glimt av vilken religion det här var för mig. 100 dagar av 100 säger jag att Behaviour är deras bästa skiva, och en av mina tre-fyra favoritalbum någonsin, men idag får jag inte bort två av de fina balladerna från Actually - skivan jag fick i 11-årspresent från mina kusiner och deras mamma och som inledde allting för mig - från mitt huvud. Lyssna och (kanske) njut!



Inga kommentarer: