tisdag 29 mars 2011

About a job

Har sökt ytterligare tre tjänster idag, vilket därmed ökar totalen till fem. Är dock inte helt behörig till någon av de jag sökte idag, så jag har inga större förhoppningar. En tjänst på en F-5-skola i Malmö (sv/so men med ett plus om man även hade engelska) och två på en montessori i Lund - inte precis min grej men det är ju bara att söka ändå. Där var det en F-6-tjänst (har jag för mig) i sv/eng/so och en 4-9-tjänst (även där lite osäker) i so. Skit samma, jag bara väntar på den perfekta tjänsten - på en trevlig och lagom välartad skola (varken mer eller mindre liksom) i centrala Malmö. En 4-9-tjänst i svenska/engelska/religion. Den kommer säkert... mm.

Har i alla fall ansökt om examensbevis (igen!) idag och imorgon ska jag skicka ansökan om utdrag från brottsregistret. Min utmärkta chef (honom skulle jag gärna ta med mig) har sagt att det förmodligen löser sig med tjänstledighet även om jag skulle få en tjänst först i typ början av augusti - så länge min tjänst snabbt kan fyllas av någon annan. Vilket inte borde vara några problem i en stad där ungefär hälften av befolkningen antingen har gått lärarutbildningen ute på LNU eller åtminstone letar lärarjobb.

Tog med mig fel skor till träningen idag, bestämde mig för att skita i det hela. Drog hem och såg på VM-kvalet (usel match) och spelade mina första 3DS-spel i stället. Är faktiskt mindre imponerad än vad jag trodde jag skulle vara.

Inga kommentarer: