måndag 14 mars 2011

Spring för livet

Det blev en rätt märklig studiedag idag. Den började med 1½ timmes malande om nån jäkla bilaga till någonting från Skolverket, och därpå skulle vi arbeta i smågrupper med att utforma en pedagogisk planering. Jag hamnade i engelskagruppen, vilket jag visserligen var riktigt tacksam för, men det var bottenlöst tråkigt fram till lunch. Inte blev det så värst mycket bättre av att det serverades lax till lunch - jag uppskattar verkligen ansträngningen, men... no salmon goes in my belly säger jag bara. En stärkande promenad med Lisa och Lotta var dock vändpunkten och under eftermiddagen kände jag mig riktigt aktiv i min grupp. Vi lyckades bli klara precis innan deadline och det kändes verkligen som ett väl utfört jobb.

När jag kom hem bestämde jag mig för att springa en runda på en timme. Jag hann drygt 12 km i lugnt tempo, vilket jag är riktigt nöjd med. Var inte speciellt trött efteråt. Nu börjar jag på allvar få in Göteborgsvarvet-känslan i kropp och huvud! Och så fattar jag inte varför man inte tränar minst tre gånger i veckan - om ens välmående är sargat får det sig alltid en vänlig spark i rätt riktning när man får träna sig trött. Och så värker det ju så skönt i benen efteråt. Ja ja. Imorgon blir det träning igen, jag antar att vi kör intervaller som vanligt, efter en lååång arbetsdag från 8 till 18 som avslutas med APT - en riktig favorit, not.

Just det ja, äntligen har det första jobbet kommit ut inför hösten som jag har kunnat tänka mig att söka! Det är en tjänst som engelsklärare på högstadiet i Vellinge, heltid. Det lär väl vara hundratals sökande med tanke på att det är sjukt dåligt med lärartjänster ute. Men det känns ändå skönt att ha skickat iväg en ansökan som jag kan vara stolt över. Får väl se om det tar mig någonstans...

Over and out. Go Propa. Go Zopi.

Inga kommentarer: