tisdag 8 mars 2011

När gatlyktorna tänds

Det var typ det perfekta träningspasset ikväll. Eller OK, det kunde varit lite varmare och vi kunde ha sprungit på stig. Men för det första var det för första gången inte helt mörkt när vi gav oss av, för det andra var det så mysigt när gatlyktorna tändes mitt under passet inne i skogen på väg upp mot VAIS-torpet, för det tredje kan jag inte nog säga hur speciellt det är att vara en del av ett pärlband på 15 löpare som springer rakt in i skogen och i början och slutet av varje intervall hojtar folk så högt de kan för att markera tiden. Och för det fjärde gick det så himla bra idag, jag blev aldrig riktigt ordentligt trött utan kände att jag sprang fortare och fortare i förhållande till de andra. Ja, sen finns det helt klart en "för det femte" också, och det är att det är en perfekt avrundning att sitta inne i allrummet och käka hemlagad pizza i stearinljusens sken efteråt, tillsammans med de andra som har sprungit.

Did I mention att jag älskar tisdagsträningarna?

Imorgon har jag blivit anmodad av min chef att infinna mig på Bishop kl 17 - vilket hemskt öde... - och därefter får vi se om det blir Exit through the giftshop på De Luxe eller nåt annat. Men då får inte jobbet följa med. Någon gräns måste det vara på nördandet.

Jag måste verkligen avsluta med att tacka snälla, snälla Jinny som inte bara lät mig använda hennes tvättmaskin i mitt nödläge, utan som också hängde upp och sedan vek min tvätt innan hon levererade den till mitt hus! Omtänksamt eller vad liksom? TACK! Made my week, jag hade verkligen total tvättkris.

R+

Inga kommentarer: