onsdag 30 mars 2011

Över strecket

<NERD ALERT> - läs vidare på egen risk:

Det blev en riktigt nervös kväll framför TV:n och måluppdateringarna på nätet. Rögle lyckades ta en onödigt knapp seger mot Mora borta samtidigt som SSK på nåt märkligt sätt tappade tre poäng hemma mot Örebro. Växjö vann på straffar mot Modo, och jag måste erkänna att jag hejade helhjärtat på Modo, oavsett hur mycket jag försöker övertyga mina elever om att Lakers (kommer aldrig komma över hur fånigt det namnet är) är mitt favvolag efter Rögle. Nu är elitserieplatsen inom räckhåll och förhoppningsvis lever drömmen fortfarande när det är match mellan Växjö och Rögle här i Växjö om exakt en vecka.

</NERD ALERT>

Jag skriver väldigt sällan om mitt nuvarande jobb här på bloggen, och framför allt passar jag mig väldigt noga för att skriva något specifikt om enskilda personer. Det kan liksom bara bli fel om någon nu skulle råka läsa och missuppfatta - man har ju hört skräckexempel. Men nu ska jag ju förhoppningsvis inte jobba kvar i stan till hösten, så jag måste verkligen säga att dagen närmar sig för när jag ska spy en del galla över vissa saker.

That's all, folks! (vilket för övrigt är min enda och extremt långsökta ledtråd)

Inga kommentarer: