söndag 20 mars 2011

Malmö: ♥

Någon dag i framtiden när jag blir filmregissör ska jag göra en film typ Paris, je t'aime men med Malmö som tema. I eftermiddags när jag gick nedför Sofielundsvägen upp mot Möllan ville jag bara sätta mig på en trappa i ett gathörn och låta stan ta över mig (men ack, jag skulle med tåget från Triangeln så det hanns inte med). Jag ska skaffa jobb i Malmö, jag ska fixa en schyst lägenhet (var på fem visningar idag med Fredde och Jinny och såg bland annat en jättecharmig vid Folkets Park, tyvärr utan balkong) och så ska jag ta långa promenader på morgonen när staden fortfarande är yrvaken... och på kvällarna när solen dränker en av de mest magiska städerna i världen i gyllene ljus. Jag ska lyssna på alla olika språk, jag ska stanna vid sekelskifteshusen och ta massor av foton på detaljer som ingen annan kommer bry sig om än jag - och jag ska tillåta mig själv att falla fritt.

Inga kommentarer: