måndag 28 mars 2011

Men bara ge mig ett fucking jobb

Hur många lärarjobb inför hösten har jag kunnat söka hittills i Malmö?

NOLL!

Jag har sökt ett jobb i Höllviken och det får väl duga men det är inte Malmö. Det har funnits ett fåtal andra men antingen är det Rosengård eller snackar vi skolor som samlar barn med olika typer av problem på ett och samma ställe. Jag är inte den läraren.

Idag har jag sökt ett jobb på en friskola i Helsingborg. För typ fem år sen hade jag med glädje flyttat till Helsingborg men idag vill jag till Malmö och ingen annanstans. Inte någon annanstans i Sverige i alla fall.

Och krångel är det med allt praktiskt också. Det är inte så lätt som väntat att bara säga upp mitt garage. Jag måste på nytt ansöka om utdrag från polisregistret. Jag måste försöka fixa ett nytt examensbevis från LNU för att jag har slarvat bort mitt gamla. Jag vet inte hur länge jag kan vänta med att ansöka om tjänstledighet från mitt nuvarande jobb. Och så vidare. Sen - om man nu mot förmodan skulle få ett jobb - ska man sälja sin lägenhet och skaffa en ny. Det ser jag visserligen fram emot men det kommer bli en hel del jobb. Bring it AAAWWWWN!!!

Inga kommentarer: