söndag 3 oktober 2010

Det mesta är gjort, det värsta är kvar

Idag har mina föräldrar varit här igen. De har hjälpt till med min klädkammare och nu har även den fått en make-over. Nytt golv (samma som i de andra nyrenoverade rummen), nya golvlister, och så har tak och väggar målats. Vi har också fått upp mina nya skoskåp i hallen. Allt har blivit jättefint - tycker jag - och nu är det bara ett enda rum kvar... vardagsrummet. Även om det bara är väggarna som ska målas där inne kommer det att bli en hel del jobb för min del eftersom jag måste flytta alla möbler till mitten av rummet, och det innebär att jag måste packa ner alla skivor, filmer, böcker och spel i flyttlådor. Detta plus att allt annat ska bort från väggarna gör att jag nog får hålla på hela dagen imorgon och kanske även lite på måndag. På tisdag kommer pappa upp igen och då ska det målas. Det ska bli väldigt skönt när allt äntligen är klart!

Ikväll har Calle och jag druckit lite whisky och spelat FIFA 10. Jag är mäkta imponerad av Calles uthållighet när det gäller TV-spel ibland. Förra gången jag märkte det var när jag nyligen hade skaffat Burnout Paradise. Ikväll vet jag inte hur många matcher FIFA det blev innan vi till slut fick ge upp för seg- och tröttheten. Säkert 15.

Inga kommentarer: