lördag 9 oktober 2010

Goda grannar

Dagens ros ger jag till min granne nere på tvåan. Jag var i tvättstugan och hon kom in och undrade om det var OK att hon tvättade ett par maskiner. Jag sa att jag redan var klar och bara skulle torka min tvätt, och att hon givetvis fick börja tidigare med sin tvätt om hon ville. Det jag inte insåg förrän en timme senare var att jag faktiskt hade slängt in några t-shirts i en av maskinerna och att jag alltså hade lovat att hon skulle få använda båda maskinerna när verkligheten var att bara en var ledig.

När jag insåg detta stack jag direkt ner till tvättstugan och halvt förväntade mig att hon skulle ha avbrutit tvätten för mina t-shirts. Men hon hade inte bara låtit hela programmet tvätta klart - hon hade dessutom hängt in tröjorna i torkskåpet när de var klara! Jag såg också på återstående tvättid att hon hade fått vänta minst en halvtimme, förmodligen mer, innan hon hade satt igång sin tvätt.

Made my day!

Hon fick en trevlig lapp av mig. :)

Inga kommentarer: