måndag 4 oktober 2010

Jävla parkett

När jag flyttade in i den här lägenheten var jag lat nog att inte göra ett dugg förutom att slipa parketten. Det var absolut nödvändigt för den såg fruktansvärt sliten och ful ut. Efter det gjorde jag ingenting på fem år och nu håller jag som bekant på att renovera mer än halva lägenheten. Det sista projektet är vardagsrummet och när jag ikväll fortsatte rensningen som ska föregå målningen som vi ska påbörja imorgon, ja då såg jag att det finns två jättestora fina mörka fuktfläckar i parketten. Inte nog med att jag har repat den på ett antal ställen sedan tidigare - nu finns alltså även dessa blaffor som förmodligen inte ens går att slipa bort. Kul att ha spekulanter här som klagar på parketten det första de gör.

Ja ja. Nu kommer i princip resten av veckan att vigas åt att fixa den fjärde och sista delen av det här projektet. Sedan ska jag bara sätta mig ner och njuta.

Imorgon är det filmklubb igen i min regi. Efter förra veckans ganska tunga Zozo blir det nu lättsam men tänkvärt äventyr i Ghiblis Laputa - slottet i himlen. Ska bli mysigt. Hoppas ungarna gillar den.

Inga kommentarer: