torsdag 14 oktober 2010

Måste ha

Jag visste det ju egentligen redan när jag provade dem för första gången - att jag skulle köpa de där jeansen. De var så himla sköna (Fredrik har upptäckt stretch tio år efter alla andra!) men jag har inte så galet mycket pengar just nu. Idag bestämde jag mig så för att jag fick strunta i det och köpa dem ändå. 900, det är mycket för ett par byxor men det är det värt. Det är alltid en skön känsla när man har köpt kläder man vet att man kommer att använda mycket.

Två timmars lektioner imorgon och sedan har jag inga lektioner innan torsdag eftermiddag eller fredag morgon. Det är skönt men samtidigt älskar jag ju att undervisa. Men lite omväxling är ju inte fel och en gratis englandsresa är inte att förakta.

Imorgon kväll kommer Roger och Adrian. Hoppas Adrian kan fullfölja Växjö Maraton i år till skillnad från förra året.

Hoppas det händer något - någon form av social samvaro - på lördag kväll. Skulle vara kul när man ska iväg sedan på söndag förmiddag.

Vid Teatertorget, på Norrgatan, singlade mängder av gula löv ner genom luften idag när vi cyklade till Filmstaden med klassen. Hösten är så speciell. Stillsam och dramatisk på samma gång. Skygg och trotsig. Jag skulle lätt kunna ha höst halva året.

Inga kommentarer: