onsdag 6 oktober 2010

Speglingar

Dagens reflektioner:

* Jag gjorde helt rätt som köpte våffeljärn. Pappa och jag har invigt det ikväll och det blev hur goda våfflor som helst.

* Det är mycket mer jobb än väntat med att renovera ett vardagsrum. Nu ser det ut som om pappa kommer att stanna till fredag morgon.

* Det är inte rättvist att det ska bli regn imorgon - hela dagen - när vi ska ha friluftsdag och jag ska stå stilla vid en station retfullt nära skolans väggar hela dagen.

* Hösten är här på allvar nu. Bonde söker fru började idag, South Park har höstpremiär i natt. Sweet.

* Det är inte kul att upptäcka att man är missnöjd med praktiskt taget alla sina jeans när man är en person som tycker att jeans är det enda rätta i alla lägen. Jag slängde fem par häromdagen och jag känner på mig att fler snart kommer att gå samma öde till mötes. Imorgon ska jag ut på jakt efter minst ett par riktigt snygga.

* Det är lite drygt att inte ha TV (den är täckt av plast och ligger för närvarande i min soffa).

* Det är väldigt skönt att man kan se nästan alla TV-program på datorn i efterhand.

* Jag vill resa! Till Island! Till Ryssland! Japan! Nya Zeeland! Riga! London! Prag! Men i höst får jag nöja mig med Stockholm. Och kanske, kanske London.

Inga kommentarer: