torsdag 7 oktober 2010

Just a few more days...

Snart är det klart. Jag måste upprepa det för mig själv för det känns som om renoveringen av vardagsrummet går i snigeltakt. Nu är i alla fall väggar och tak klara och vi kan bara hoppas att alla bubblor försvinner de närmaste dagarna. Jag har en fantastisk (...) helg framför mig när alla möbler och innehållet i dem ska återställas till hur det var innan. Som att flytta in på nytt. Jag brukar alltid säga att det är så roligt att flytta in, men just i det avseendet skiljer sig känslan åt.

Friluftsdag i strilande regn idag var ingen höjdare, speciellt när jag var stationsansvarig och skulle göra samma sak sju gånger - en halvtimme varje gång. Allt medan ungarna klagade över hur kalla och blöta de var och "kan vi inte bara få gå in?????" och själv tänkte jag ungefär samma sak.

Hade hoppats hitta en massa fina kläder på stan idag men det blev bara ett par jeans, en kofta och en t-shirt. Och ingen av plaggen var så fina som jag hade hoppats. Jag får ofta, nästan alltid, den där känslan av att jag ser hur snyggt klädda andra människor är, och så tänker jag att "sådär skulle jag vilja vara klädd!" men av olika anledningar blir det aldrig så. Just nu skulle jag nog vilja delvis glida över från luftiga jeans och rutiga skjortor till nåt lite mer... bekvämt, och kanske är jag ute efter en lite mer bohemisk känsla på något sätt. Jag känner ofta att jag inte orkar bry mig om saker i mitt liv, och det borde egentligen även speglas i min klädstil. Typ något snyggt men som har lite mer karaktären av en nonchalant axelryckning.

Inga kommentarer: