torsdag 14 oktober 2010

Solihull

På söndag är det dags för min Englandsresa tillsammans med 63 andra personer som jobbar inom skola/barnomsorg i Växjö kommun. Vi från Lillestadsområdet ska till en skola i Solihull i närheten av Birmingham. Det jag ser fram emot är:

* Att snacka med de engelska ungarna
* Att bo i enkelrum på ett fyrstjärnigt hotell, förhoppningsvis med gratis WLAN
* Att ge mig ut på jakt efter Dr Pepper Cherry. Med tanke på att den nog var ganska ny när vi var i USA i somras är väl risken stor att den inte har kommit till the UK ännu. Men hoppas kan man. För er som inte druckit den är det den absolut mest utsökta läskedryck som någonsin tillverkats. Aldrig trodde man väl att någon skulle ta tronen från den ursprungliga Dr Pepper, men dagen är här nu.

Ser däremot inte fram emot att vara glättig, positiv, en bra ambassadör, vuxen, och ser framför allt inte fram emot att inte få ha på sig vilka kläder jag vill i en skola. Sedan ska vi också träffa stadens borgmästare och det kan bli ganska plågsamt det också.

Men på det stora hela är jag fett redo!

Inga kommentarer: