söndag 3 oktober 2010

TV...

Just det ja. Det här är också värt en reflektion eftersom det är så galet och överdrivet.

Jag ser - eller planerar att börja se inom en vecka - för tillfället 15 TV-serier. Det är inte alls normalt och det är inte alls bra, för i stället för att se TV-tittandet som en lugn stund när man bara kan sjunka ner i soffan och slappna av samtidigt som man matas med underhållning, blir det för mig en stressfaktor. Jag funderar på vilka jag kan sluta se på, eller strunta i att börja följa, men jag har än så länge inte kommit fram till något.

Det vore väldigt olikt mig, som älskar listor och statistik, att inte lista vilka serier det gäller... så...

Curb Your Enthusiasm (fem hela säsonger kvar att se)
True Blood (nästan tre hela säsonger kvar)
Mad Men (nästan fyra hela säsonger kvar)
I Anneli (ska se på första avsnittet strax)
The Simpsons
Ullared
90210
Superstars
Bonde söker fru
South Park
Robinson
The Office
Starke man
The Event
Solsidan

De som jag funderar lite på att offra är i nuläget Robinson och Starke man. Jag hade hoppats att andra avsnittet av The Event skulle göra att jag skulle tröttna och tänka "Inte ännu ett Lost som aldrig får någon lösning" men jag vill verkligen se mer.

Inga kommentarer: