måndag 18 oktober 2010

I love England

Dagen på Langley Primary School här i Solihull har varit hur kul som helst. Har träffat mängder av helt underbara ungar som hälsar, ler och mer än gärna kommer fram och vill prata. Har fått massor av nya intryck. Väldigt trevlig personal också. Imorgon hoppas jag att jag kan vara med i någon/några mellanstadieklasser och titta hur helt vanliga lektioner går till.

Något jag finner extremt märkligt är att jag successivt sedan i morse börjat prata med en mer och mer tydlig brittisk accent! Jag är ju annars en enorm förespråkare för American English och har inte pratat BrE sedan jag läste till lärare. Men det bara känns rätt, och ganska mysigt, att använda den där brittiska accenten som faktiskt finns någonstans där inne, uppenbarligen inte alltför långt under ytan, när man pratar med människor som faktiskt är brittiska. Det gick så långt att jag sa "You've done a great job, lads!" till ett par pojkar som hade guidat oss runt på skolan. LADS! Jag trodde aldrig att jag skulle använda det ordet i mitt liv, men det bara hoppade ur munnen utan minsta problem. Undrar hur det kommer att låta imorgon.

Jag hann också med att gå och kolla in stan ett par timmar innan affärerna stängde. Hittade Star Wars-trilogin (episod 4-6 så klart) för £20 och Burn After Reading för £4. Jag har också kollat in ett par begagnade 360-spel för £5 som jag förmodligen kommer att inhandla imorgon. Fynd!

Men nu ska jag in i duschen och sen måste jag städa upp en aning på mitt hotellrum eftersom det tydligen ska bli vinprovning här på mitt rum om 39 minuter... :) Därefter väntar restaurangbesök - jobbet betalar. Som ni märker trivs jag hyfsat här!

Inga kommentarer: