söndag 24 april 2011

Ett ögonblick i tiden

Det enda måstet jag har gjort på hela dagen är att handla mat. Stabilt.

Ikväll har jag hängt med Anna och sjungit en massa 80-tal. Trevligt! Jag lyckades också bli biten av hennes katt (som senare bestämde sig för att jag var hans vän) och få för mig att "One moment in time" med Whitney Houston var den officiella OS-låten 1988 innan jag insåg att det givetvis var "Hand in hand" med Koreana.

Det lät som om två bomber precis detonerade en bit härifrån. Undrar om det kommer att stå om det i smp imorgon eller om det bara var nån bil som hade en jäkligt fet snedtändning.

Imorgon dubbas nu av mig officiellt som mellandag påsk! :) Fast högtiden brukar iofs komma innan mellandagarna. Jesus uppstod imorgon för drygt 2 000 år sedan enligt kristendomen. Man måste ju ändå ge honom lite cred - det är inte många som klarar av att flytta ett jättelikt stenblock utanför sin egen grav och fjärrdela ett stort skynke i Jerusalems tempel när man två dagar tidigare har dött på korset.

Inga kommentarer: