fredag 1 april 2011

Musik i mars

Mars blev en riktigt bra månad för mig när det gäller musik. Det jag gillade allra mest var:
  • Mohammed Ali - Gatan sjunger ut: Det var länge sedan jag gillade en svensk hiphoplåt så mycket.
  • Those Dancing Days - I'll be yours: De svenska tjejerna som låg bakom "Hitten" släppte nytt och detta var en riktigt bra låt från nya albumet.
  • The Sleepy Jackson: Good dancers: En åtta år gammal låt som jag inte upptäckt förrän nu. Helskön.
  • Teitur - Let the dog drive home (album): Insåg inte förrän i mars att en av mina absoluta favorit-singer/songwriters hade släppt nytt förra året. Flera fina sånger.
  • The Vaccines - Post break-up sex och Wreckin' bar (ra ra ra): Underbar pop från detta debuterande UK-band.
  • Niki & the dove: DJ, ease my mind: Hoppas man får höra den på något dansgolv någon gång.
  • I'm from Barcelona - Get in line: Löjligt trallig popdänga!
  • Rilo Kiley - Breakin' up: Ännu en sprudlande poplåt...
  • She's Spanish, I'm American - Car crash: Bara skön.
  • Mighty clouds - Past lives: Somrig ligga-på-en-äng-pop.
Snälla april, keep this up!

Och här är länken till hela spellistan:

Mars 2011

Inga kommentarer: