torsdag 21 april 2011

Nya tider

Ytterligare en angenäm dag i Malmö igår; tog en sväng ut till Alex och hämtade ett par spel, fikade med Tessan och gick på Scream 4 på kvällen. Filmen var ohyggligt dålig och ett gäng 15-åringar (vilket man får anta att de var trots att de uppförde sig som 3) förstörde det lilla som kunde varit OK annars genom att skrika och vara allmänt pubertala och helt obnoxious filmen igenom. Folk försökte shysha dem och be dem att hålla käften men det fick ingen effekt.

Bäst var nog ändå att jag fick ett samtal från en rektor på en skola nära Malmö som ville att jag skulle komma på intervju. Så nu kommer jag om två timmar att gå på min första jobbintervju på nästan tio år! Det ska bli spännande och kul, men av någon anledning är jag inte speciellt nervös.

Och så var det ju precis som förra året; i morse vid frukosten ringde ännu en rektor på en annan skola och ville intervjua mig. Så nu är det fredag nästa vecka som gäller där. Känner mig lite dålig som inte berättade att jag ska på intervju idag men jag har förstått att det är så det funkar. Eller? Anyone? :)

The wheels are in motion!

Inga kommentarer: