tisdag 26 april 2011

Redigerarnas mästare

De personer som sitter och redigerar/klipper Mästarnas mästare på SVT, I love you! Åtminstone ni som bestämmer vilken musik som ska vara med i programmen. I söndags inleddes programmet med "Naked as we came" av Iron & Wine och mitt i programmet fick jag njuta av en kort snutt "Rule my world" av Kings of Convenience. (Se programmet genom att klicka på detta inläggs rubrik.) Som om inte programmet var fantastiskt redan liksom!

Efter ett helskönt påsklov (skönt att kunna säga det i efterhand, med tanke på att jag våndades lite över det på förhand) som kröntes av en perfekt sista dag, blev jag idag brutalt inkastad i verkligheten igen. Lektioner på rad från 8.10 till 14.40 och en för jävligt dålig mångfaldskurs direkt därpå som varade i över två timmar. Sen gick det mesta snett på träningen också, så jag måste säga att jag var lite smått dämpad när jag kom hem. Men det har rett upp sig nu och imorgon är en lite kortare jobbdag. Livet går vidare! Och lönen kommer ju imorgon också - min enorma lärarlön, yaaaay! Men lön är den lik förbannat! :)

Inga kommentarer: