onsdag 13 april 2011

Vill ha allt

Ett av skosnörena till mina löparskor slets sönder igår så jag var idag nere på Runner's Store på stan för att inahndla ett par nya. Första gången jag besökte den affären. De har precis allt en löpare behöver. Jag skulle lätt kunnat göra av med 10 000 där inne men det har jag så klart inte råd med. Jag skulle dessutom behöva en bra, tunn, vindtät, vattentät, fuktavstötande träningsjacka. De billigaste kostar typ 800 men det är möjligt att jag borde satsa på en sådan ändå. Eller får det bli till hösten. En annan sak jag skulle vilja ha är en löparklocka med inbyggd GPS som jag också kan använda när jag springer intervaller med klubben på tisdagar. Igår hamnade jag hela tiden i fel intervall eftersom vi sprang i en stor åtta i skogen och ibland hörde jag inte när de andra skrek. Då är det jäkligt bra att - som de flesta andra - ha en klocka som piper när man ska börja och sluta springa.
     Det slutade i alla fall med att jag köpte ett slags väska till min iPhone som man kan ha den i när man springer. Jag kör ofta med appar när jag springer för att kunna se karta, höjdprofil, tider etc när jag kommer i mål. Dessutom ger den mig mellantider under rundan.

Är inne på mitt femte recensionsspel nu under den senaste månaden. Det börjar bli lite segt eftersom inte ett enda av spelen är ett sånt som jag hade köpt annars. Idag har jag börjat på Shift 2 Unleashed, och jag måste säga att jag är ganska trött på racingspel nu. Men det är bara att bita ihop någon vecka framöver. Kommande höjdpunkter den närmaste framtiden är LA Noire och Ocarina of Time 3D.

måste.äta.mat.nu

Inga kommentarer: