söndag 13 april 2008

Breakaway

Jag behövde verkligen komma iväg från allt idag. Det är så himla skönt i de lägena att ha mopeden. Jag vet hur det var för ett par år sen när jag precis hade skaffat katt och det fanns sommarkvällar då jag höll på att bli tokig, och det enda jag ville var att dra iväg rakt ut i natten. Nu kan jag verkligen göra det. Idag körde jag iväg till ett område utanför stan där jag inte har varit innan, gick långsamt runt, satte mig ner en stund, tänkte, tog lite foton (se nedan) och kom hem i betydligt bättre form. En liten breakaway. I love those.








I can breakaway from that lonely life
And I can do what I wanna do
And breakaway from that empty life
And my world is new

And I can breakaway to the better life
Where the shackles never hold me down
I'm gonna make a way for each happy day
As my life turns around


(Beach Boys, "Breakaway")

Inga kommentarer: