tisdag 1 april 2008

En lju(d)vlig dag


Jag sitter just nu på jobbet, vid min kateder, och väntar på att en av mina elever ska bli klar med sitt nationella prov i engelska. Fönstret står öppet ut mot skolgården och det är en fullkomligt underbar vårdag, 1 april, det är över 10 grader varmt och solen tittar fram ganska ofta.

Ljudet...

Ljudet av skolgård påminner mig SÅÅ mycket om varför jag bara älskar det här jobbet. Det finns nog inget mer underbart ljud än lekande skolbarn i bakgrunden, bollar som rullar på asfalten, våren som har kommit. Om ni vill veta lite mer vad jag pratar om kan ni exempelvis lyssna på introt till If you're feeling sinister med Belle & Sebastian från skivan med samma namn. Kombinera det med fågelkvitter så har ni vad jag hör just nu. Jag bara suger in, halvstänger ögonen och vet att jag har hittat helt rätt.

En dag som idag är världen full av under.

Inga kommentarer: