torsdag 24 april 2008

Släpp fångarna loss

Våren håller på att explodera mitt framför mina ögon. Alla dessa saker har hänt den senaste veckan:

* Jag har slagit ihjäl min första mygga på balkongen (och viftat bort en jäkla massa fler när vi grillade på campus)

* Jag har släppt ut årets första geting som hade irrat sig in i min lägenhet

* Jag har bevittnat årets första nyckelpiga som landade på min jacka

* Det är knoppar precis överallt, och ibland till och med gröna blad. Nu är det bara Ekbacken som ska explodera i illgröna kaskader, och sen är det 100 % vår!

Torsdag och fredag är som vanligt defilering in i helgen. Korta arbetsdagar. Imorgon eller på lördag planerar jag ta ett genrep inför Växjöloppet och springa rundan som den går. Förhoppningsvis får jag bra formbesked. På lördag bär det av till Göteborg för Ulles och Julles (som jag inte känner) fest. Ska bli schyst. Söndag hem igen. Nästa vecka jobbar jag bara tre dagar, och sedan är det kortlov över första maj. Då blir det valborgskonsert, Växjöloppet, fest och Popadelica (antar jag, även om KoC inte kommer). Jag har nu börjat kolla på möjligheterna att flyga till Kristiansand i sydvästra Norge för att se KoC på Quartfestivalen i början av juli. Får se hur jag gör.

Inga kommentarer: