tisdag 15 april 2008

Tröttsamt

Har precis genomgått en av de märkligaste nätterna någonsin. För det första är det tredje natten i rad med för lite sömn och eftersom jag tyvärr är jäkligt nojjig när det gäller sömn är det rätt surt. Men sedan var det då själva natten. Jag somnade nästan direkt lite efter 23 och vaknade kl 3. Så långt helt normalt, jag vaknar ofta nån gång mitt i natten och somnar om direkt igen. I natt fick jag för mig att jag inte skulle somna om, och låg i någon märklig halvsömn fram till kvart över fyra. Sen tröttnade jag och gick och lade mig i TV-soffan. Där låg jag, jättetrött så klart, och såg på TV fram till ungefär halv sex. Därefter föll jag åter i en halvsömn - jag drömde men jag kände också att jag var delvis vaken. Drömde bland annat att jag bodde hemma i mitt pojkrum igen och vaknade och insåg att klockan var 19.15 trots att jag visste att det var morgon. Min klocka sa dessutom att datumet var 0/5-08, alltså nollde maj! Jag drömde sedan att jag besökte en pytteliten skola i en fransk stad, fråga mig inte varför. Sedan var jag helt plötsligt på melodifestivalen tillsammans med mina kusiner, men jag insåg att jag inte hade några kläder på mig och fick rycka åt mig ett draperi och vira runt midjan, samt en borttappad jacka. Vi satt i någon form av sidobalkong men på marknivå, och där var vi den enda publiken trots att det var helt fullt i resten av hallen. Ett par skitsnyga sneakers stod plötsligt på marken framför mig och dem tog jag med mig hem.

Nu är jag trött och det här kommer bli en riktigt lång och jobbig dag.

Inga kommentarer: